Page 3 of 5

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sun Oct 30, 2011 2:15 am
by AngieH
Zephyr is quickly becomming a favorite of mine. ;)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sun Oct 30, 2011 8:34 am
by TerriHolt
yeah, i like him too :D

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sun Oct 30, 2011 6:59 pm
by AZDehlin
Thank you everyone, I will upload some new ones here soon... He has changed since these were taken.

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Thu Nov 03, 2011 3:54 pm
by AZDehlin
Zephyr did great on his first camping trip... He was really respectful to the wildlife and enjoyed the opportunity to snuggle instead of sleeping in his crate. He got startled when a few coyotes came through camp but he didn't make a peep just sat up listened then cuddled in closer :)

Image

Image

Image

Hopefully I will get some better photo's this weekend's camp trip :)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Thu Nov 03, 2011 5:09 pm
by HiTenshi16
So adorable cuddling up like that :)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Thu Nov 03, 2011 6:46 pm
by TParham86
HiTenshi16 wrote:So adorable cuddling up like that :)

I agree :D

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Thu Nov 03, 2011 10:14 pm
by JulieSmith
Looks like he only just fits on the lap still :lol: Lovely photos

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Thu Nov 03, 2011 11:11 pm
by AZDehlin
JulieSmith wrote:Looks like he only just fits on the lap still :lol: Lovely photos

He was falling off every few minutes and at one point was sitting in my lap with his head over my shoulder snoring. The ground is not a place for sleeping in his mind... Haha :lol:

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Fri Nov 04, 2011 11:59 am
by TerriHolt
he is so cute... i want him! :lol: sam still tries to sleep on my knee... his head still its at least :lol:

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Wed Nov 09, 2011 4:00 am
by AZDehlin
Picture of Zephyr at 4 months old on are camping trip this past weekend.

Image

Image

Image

Image


He is growing so fast and doing really well learning his commands. He also enjoy's sleeping on camping trips, I suspect its because he gets to cuddle in the sleeping bag :D

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Wed Nov 09, 2011 4:36 am
by HiTenshi16
I wanna cuddle! He is growing fast, becoming more handsome ;)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Thu Nov 10, 2011 5:01 am
by Hawthorne
Very sweet. :D

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sun Nov 13, 2011 7:01 pm
by claireyclaire
looks like he loved it. Such a cutie :)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sun Nov 13, 2011 8:59 pm
by Katlin
Wow, he's getting huge!

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sun Nov 13, 2011 9:59 pm
by TerriHolt
he's adorable! :P i love his colour...

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sun Nov 13, 2011 11:52 pm
by susann
He looks great :D

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Tue Nov 15, 2011 6:11 am
by AZDehlin
Our last campout of the year was right after we had 13 inches of snow. Zephyr found two mice in the snow ( I didn't let him get a hold of them) and we saw a deer on our hike in. We had some hiccups in the trip plan which included forgetting to pack a tent to sleep in so we set up a tarp and set up a wind barrier with snow. It turned to be my favorite fall trip and I think Zephyr's too as he got to be off lead for a bit.

Zephyr practicing wearing his pack so he can cary his own stuff eventually
Image

Image

Image

Snuggling in my lap
Image

Image

Zephyr wanting some of what the students made for dinner
Image

Zephyr found another lap to snuggle into while I was making some dinner
Image

When no laps were available he dug himself a hole in the snow to protect himself from the wind (what a smart dog) :D
Image

Snuggled in the hole he dug
Image

I have some more photo's and some video on my phone I will try and upload tomorrow

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Tue Nov 15, 2011 6:22 am
by HiTenshi16
Can't wait for more photos, he is just so cute!

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Tue Nov 15, 2011 10:37 am
by TerriHolt
he looks so at home in the snow :P cute boy!

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Tue Nov 15, 2011 2:37 pm
by TParham86
He is very cute and I love his color :D

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Tue Nov 15, 2011 10:19 pm
by JoshC
He looks amazing Kate!!!!

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Wed Nov 16, 2011 12:12 pm
by Blustag
What lovely pictures it reminds me of when I lived in Finland with all that snow :D

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Wed Nov 16, 2011 1:53 pm
by Misaya
He certainly is a very handsome boy :)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Fri Nov 25, 2011 7:05 am
by AZDehlin
Here is a few from today in the yard and walking on the beach behind our house:

My half sister Sarah having a snuggle with Zephyr out on the deck.
Image

Zephyr sitting on the deck waiting for treats.
Image

Taking a break from chasing sticks on the beach
Image

Laying on the beach
Image

And a few playing in the backyard
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Fri Nov 25, 2011 7:17 am
by Booma
He's sooooooooooooooooooooooooooo cute!!!!

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Fri Nov 25, 2011 8:08 am
by TerriHolt
i love Zephyr, he's so cute :P does he have frown lines?

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Fri Nov 25, 2011 11:19 am
by Rahne
He's getting big! :)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Fri Nov 25, 2011 12:19 pm
by Vajente
love the photo's on the beach :D
how big is he now?

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Fri Nov 25, 2011 1:49 pm
by Valravn
:D Love his wolf stalk.

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Fri Nov 25, 2011 2:11 pm
by HiTenshi16
He is getting big :D Love his "wolfy pose" in the last photo :)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Fri Nov 25, 2011 5:59 pm
by Katlin
Lol I totally just made my friend squeal, she loves him!

He is stunning, so handsome!!!

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Fri Nov 25, 2011 8:11 pm
by AZDehlin
TerriHolt wrote:i love Zephyr, he's so cute :P does he have frown lines?
His mask makes it look like he does :lol:
Vajente wrote:love the photo's on the beach :D
how big is he now?
Zephyr:
Age 18 weeks – Saturday November 19, 2011
Weight: 42 pounds (19 kg)
Height: 23.25 inches (59.1 cm)

I will weigh and measure and weigh him again tomorrow

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sat Nov 26, 2011 1:07 am
by EskyTheHusky
Wow only 18 weeks, gosh these guys don't stay small long at all do they?

He's growing up nicely.
Love the movement shots of him the backyard photos :D

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sat Nov 26, 2011 9:57 am
by juice
he is beautiful hes going to be big, hope your house is big enough lol. its a shame he isnt in the uk as i would have liked him as a dad to my future litter with lexi if it had been possible (genetics). x

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sat Nov 26, 2011 7:17 pm
by AZDehlin
juice wrote:he is beautiful hes going to be big, hope your house is big enough lol. its a shame he isnt in the uk as i would have liked him as a dad to my future litter with lexi if it had been possible (genetics). x
Don't right anything off... I would like Zephyr and I to come over there at some point for one of the Tamaskan UK shows. He is amazing at traveling and if I can just find a way to get him to ride next to me in the plane... :lol: :lol: Zephyr has brothers in the UK as well that are also very handsome :)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sun Nov 27, 2011 4:53 pm
by Hawthorne
I think if your dog is a certified service dog, and you get a note from your doctor saying that he needs to be with you for emotional support that that may be the way to get him on the plane :D
Anyone know for sure?

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sun Nov 27, 2011 5:07 pm
by AZDehlin
Hawthorne wrote:I think if your dog is a certified service dog, and you get a note from your doctor saying that he needs to be with you for emotional support that that may be the way to get him on the plane :D
Anyone know for sure?
I thought of this before, but with planes I think you have to have disability that cannot be kept under control by medication.

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sun Nov 27, 2011 5:22 pm
by TerriHolt
i'd suggest smuggling in a suit case but he would out grow it by the time you went back :lol: they grow so quick :D

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Mon Nov 28, 2011 9:11 am
by juice
that would be good if you can get over. get him a big coat and a wig and pass him off as your long lost brother lol, then he could have his own seat. i nearly waited for a puppy from that litter but i couldnt wait. he is just so handsome plus he is a breeding male, only want the best for my future puppies. x

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Mon Nov 28, 2011 4:25 pm
by Hawthorne
AZDehlin wrote:
Hawthorne wrote:I think if your dog is a certified service dog, and you get a note from your doctor saying that he needs to be with you for emotional support that that may be the way to get him on the plane :D
Anyone know for sure?
I thought of this before, but with planes I think you have to have disability that cannot be kept under control by medication.
And? :lol: :lol: :lol:

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Mon Nov 28, 2011 5:00 pm
by Tiantai
Will this dog become a stud?

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Mon Nov 28, 2011 8:56 pm
by Hawthorne
Check out this info--they can't discriminate against you if you have a disability (not that you have one--but I think I could feign an emotional disability for the sake of my dog :lol: )

http://www.petflight.com/articles/9-air ... ice-animal

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Mon Nov 28, 2011 9:37 pm
by AZDehlin
fangjingtuanlucas wrote:Will this dog become a stud?
If he passes his hips he will be used :)
Hawthorne wrote:Check out this info--they can't discriminate against you if you have a disability (not that you have one--but I think I could feign an emotional disability for the sake of my dog :lol: )

http://www.petflight.com/articles/9-air ... ice-animal
Thank you Hawthorne... this makes it easier... so maybe me and Zephyr or one of Zephyr's future pups will visit the UK and if wanted could be used to re integrate some of the lines that have been over here for several generations :)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Mon Nov 28, 2011 10:36 pm
by Hawthorne
fangjingtuanlucas wrote:Will this dog become a stud?
Since Basalt has already chimed in, now I can say that there's already a line of gals waiting for Zephyr to get old enough :lol: :oops:

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Mon Nov 28, 2011 10:53 pm
by Katlin
Hawthorne wrote:
fangjingtuanlucas wrote:Will this dog become a stud?
Since Basalt has already chimed in, now I can say that there's already a line of gals waiting for Zephyr to get old enough :lol: :oops:
Lol I've been told this too ;)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Mon Nov 28, 2011 11:05 pm
by AZDehlin
Hawthorne wrote:
fangjingtuanlucas wrote:Will this dog become a stud?
Since Basalt has already chimed in, now I can say that there's already a line of gals waiting for Zephyr to get old enough :lol: :oops:
I am excited, he is a sweet pup that loves to snuggle. He will be 5 months old this week. :)

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Wed Nov 30, 2011 10:24 pm
by Tiantai
Hawthorne wrote:Check out this info--they can't discriminate against you if you have a disability (not that you have one--but I think I could feign an emotional disability for the sake of my dog :lol: )

http://www.petflight.com/articles/9-air ... ice-animal
Speaking of disability, I was wondering if it's possible for dogs to have my ADHD-PI condition.

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Wed Nov 30, 2011 11:53 pm
by Katlin
fangjingtuanlucas wrote:
Hawthorne wrote:Check out this info--they can't discriminate against you if you have a disability (not that you have one--but I think I could feign an emotional disability for the sake of my dog :lol: )

http://www.petflight.com/articles/9-air ... ice-animal
Speaking of disability, I was wondering if it's possible for dogs to have my ADHD-PI condition.
Not that I know of, it's not the correct type of (for lack of a better word) disability.

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Thu Dec 01, 2011 6:00 am
by Tiantai
Convel wrote:
fangjingtuanlucas wrote:
Hawthorne wrote:Check out this info--they can't discriminate against you if you have a disability (not that you have one--but I think I could feign an emotional disability for the sake of my dog :lol: )

http://www.petflight.com/articles/9-air ... ice-animal
Speaking of disability, I was wondering if it's possible for dogs to have my ADHD-PI condition.
Not that I know of, it's not the correct type of (for lack of a better word) disability.
I think the word is "impairment" maybe? But yeah I got what you're saying.

Re: Zephyr (Blustag Blue Gem) Nana x Jackal 2011

Posted: Sat Dec 03, 2011 10:33 am
by issylupus
AZDehlin wrote:Here is a few from today in the yard and walking on the beach behind our house:

My half sister Sarah having a snuggle with Zephyr out on the deck.
Image

Zephyr sitting on the deck waiting for treats.
Image

Taking a break from chasing sticks on the beach
Image

Laying on the beach
Image

And a few playing in the backyard
Image
Image
Image
Image
Image
Image
.
Waw, he's beautifull... I can see a lot or resemblance to his sister, Shay, they have the same look about their face......Cheeky.. ;)